Sjælland

Karrebæksminde Feriecenter og by – 1. del

Udover de mange ture vi var på i vores sommerferie, havde vi også booket et feriehus i Karrebæksminde Feriecenter. Karrebæksminde Feriecenter ligger på Enø ikke langt fra Næstved. Vi havde lejet huset i 6 dage, og var rigtig spænde på at komme afsted.
Vi havde fortalt drengene om, at vi skulle bo i vores eget hus, at der var en pool og en strand hvor man kan fange krapper. Dagene op til turen talte vi meget om alt det hyggelige, som vi skulle lave sammen, og så vi små film fra Karrebæksminde på Youtube. William glædede sig helt vildt og spurgte begejstret, “skal vi flyve der til?”.
Det var tydeligt at mærke, at denne tur var mindst lige så ønsket for ham, som da vi skulle på charterferie sidste år.

Køreturen til Karrebæksminde gik rigtig fint. Drengene så film, og så spiste de (som altid) de store mængder af mad, som vi havde pakket. Jeg ved ikke, hvad der er med de drenge og mad i bilen. Inden der var gået en halv time, havde de både spist et par boller med pålæg, æbler, bananer, gulerødder, kiks, mandler og vingummier! Det er altså ikke altid, at de har lyst til at spise, når vi sidder ved spisebordet, men i bilen der er i alt fald aldrig problemer ;-)

Huset

Feriehuset som vi havde lejet var et 3-værelses hus med stue, køkken, badeværelse, to soveværelser og en terrasse på hver side af huset. Vi var heldige at få en af de huse som lå tæt ved pool-området, og et par minutter der fra lå en legeplads og en hoppepude.

Huset havde en rigtig fin størrelse og en god terrasse med bord, bænke og stole. Der var tv i huset, et udmærket køkken med opvaskemaskine og badeværelset var dejlig rummeligt. Der var ikke noget vi savnede, de dage vi var der, eller jo det var der.
Vi savnede internetforbindelse, men det vidste vi godt på forhånd, at huset ikke havde. For et par år tilbage ville vi (og andre) nok slet ikke have studset over manglende internet, men i dag er det noget andet. Herhjemme er internettet i alt fald en del af hverdagen både i form af vores arbejde, men også når vi slapper af med tv, Ipads og telefoner.
Uden internettet var der så bare mere tid til at være sammen, og det var jo også det som denne ferie gik ud på. Familie, hygge og samvær.

Karrebæksminde Feriecenter og by - 1. del

En stille og solrig morgen med morgenmad på terrassen. William gik rundt med sin bamse foran huset på udkig efter græshopper.

Karrebæksminde by

Græshoppebroen som broen mellem Karrebæksminde og Enø kaldes, er en stor grøn klapbro med et græshoppehoved på. Den åbner hver time så større både kan sejle igennem. Vi kørte over broen mindst en gang om dagen for at komme ned at handle, spise eller gå tur. Hver aften stoppede vi op, og så når broen gik op og ned. Drengene var henrykte hver gang, den åbnede, også da vi så det for anden, tredje, fjerde… gang.

Karrebæksminde Feriecenter og by - 1. del
Selve Karrebæksminde by og butikker er ret hurtigt set. Der er en købmand og en bager og så ikke så meget andet. Til gengæld er der rigtig mange spisesteder og lækre isbutikker. Byen er trods dens størrelse utrolig charmerende. Vi gik mange ture over broen og i havneområdet, hvor der var en dejlig og afslappende feriestemning.

Bella Vista

Den første aften i Karrebæksminde spiste vi på den Italienske restaurant Bella Vista.
Vi sad ude på deres terrasse og kunne se ud over havnen. Vi fik alle fire pizza, og dem var de bestemt gode til at lave. Jeg fik min favorit pizza – en pizza parma med italiensk parmaskine, rucola og parmesanost. Den havde en super god bund, lækker smag og masser rucolasalat på. Bella Vista var vel besøgt, og imens vi sad der, måtte flere gå forgæves. Grundet de mange gæster var et minus desværre, at betjeningen blev upersonlig. Der var ingen smil hverken ved modtagelse eller betaling. Det var lidt for præget af sid ned – spis – betal og gå.

Karrebæksminde Feriecenter og by - 1. delKarrebæksminde Feriecenter og by - 1. delKarrebæksminde Feriecenter og by - 1. del

For at indlægget her ikke skal blive alt for langt, har jeg valgt at dele det op.
Jeg lover, at der kommer meget mere om vores ferie i Karrebæksminde, gode is- og spisesteder, og så vil jeg anbefale en pakke app. Alt det kan du læse mere om i 2 del om Karrebæksminde.

Følg med på Bloglovin’ og få besked når der er nye indlæg på Madling.dk